Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden The Food Lane

 

Artikel 1: Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. The Food Lane: mevrouw J.J. de Ruiter handelend onder de naam The Food Lane, een eenmanszaak naar Nederlands recht, gevestigd aan de Johan Buijeslaan 2 in (1141 GS) Monnickendam. Ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 88456099.
  2. Klant: een natuurlijke of rechtspersoon die een Overeenkomst aangaat met The Food Lane, niet zijnde een consument.
  3. Opdracht of Overeenkomst: de Overeenkomst van opdracht tot dienstverlening of het leveren van goederen tussen Klant en/of Consument en The Food Lane, al dan niet op afstand.
  4. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
  5. Schriftelijk: per post, per e-mail of per Whatsapp.
  6. Algemene voorwaarden: de bepalingen die hierna volgen.
  7. Website: https://thefoodlane.nl/
  8. Webshop: de online webwinkel die bereikbaar is via de website waar de Klant en/of Consument producten kan bestellen.

Artikel 2: Toepassing

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, Opdrachten en aanvullende en/of vervolgopdrachten tussen The Food Lane en Klant en/of Consument.
  2. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van Klant en/of Consument wordt uitdrukkelijk uitgesloten, tenzij anders overeengekomen.
  3. Klant en/of Consument aanvaardt de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden onder meer door het opvragen van een offerte bij The Food Lane, het aangaan van een Overeenkomst met The Food Lane, het geven van een Opdracht tot het verrichten van werkzaamheden en/of het leveren van goederen aan The Food Lane en het plaatsen van een bestelling op de Website en/of Webshop.
  4. Afwijkingen van deze Algemene voorwaarden kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen.
  5. Indien een bepaling in deze Algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven.

Artikel 3: Aanbod en Offerte

  1. Een Aanbod wordt schriftelijk of via de Website en/of de Webshop gedaan.
  2. The Food Lane spant zich in de Webshop ter beschikking te stellen aan de Klant en/of Consument. Alle diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis en bevatten nooit een resultaatsverbintenis.
  3. Alle weergegeven informatie en getallen op de Website en/of Webshop zijn onder voorbehoud van spel- of typefouten.
  4. The Food Lane is niet gehouden aan een Aanbod indien Klant en/of Consument redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Klant en/of Consument geen rechten ontlenen.

Artikel 4: Aanvaarding en totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Klant en/of Consument een Aanbod van The Food Lane schriftelijk heeft aanvaard.
  2. Indien Klant en/of Consument het Aanbod elektronisch heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met The Food Lane, zal The Food Lane de Overeenkomst met Klant en/of Consument elektronisch bevestigen.
  3. Indien de aanvaarding van de Klant en/of de Consument afwijkt van het Aanbod wat is gedaan in de offerte dan is The Food Lane daar niet aan gebonden, tenzij The Food Lane hiermee schriftelijk instemt.
  4. De Overeenkomst voor levering komt tot stand op het moment dat Klant en/of Consument de Overeenkomst definitief maakt door te klikken op de knop ‘Afrekenen’ in de Webshop. Een Klant en/of Consument kan de Overeenkomst voor levering niet herroepen.
  5. The Food Lane zal de Overeenkomst tot levering met de The Food Lane elektronisch aan Klant en/of Consument bevestigen.
  6. De Overeenkomst kan alleen door de The Food Lane uitgevoerd worden indien Klant en/of Consument zijn/haar contact- en naw-gegevens volledig en juist heeft opgegeven bij het bestellen van het Product. The Food Lane heeft het recht om de bestelling te annuleren indien Klant en/of Consument zijn of haar gegevens niet volledig en/of juist heeft ingevuld

Artikel 5: De Levering

  1. Levering geschiedt in beginsel DAP (The Food Lane levert door producten per post op te sturen aan Klant en/of Consument), tenzij anders overeengekomen.
  1. De overeengekomen leveringstermijn is nooit een fatale termijn. Indien The Food Lane een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Klant en/of Consument dient The Food Lane schriftelijk in gebreke stellen en een redelijke termijn gunnen om alsnog te kunnen leveren. Klant en/of Consument heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige schadevergoeding.
  2. Indien het product wordt bezorgd door The Food Lane of een externe vervoerder is The Food Lane, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, gerechtigd eventuele transport-, verzekerings-, verpakkings- en verzendkosten in rekening te brengen.
  3. The Food Lane is gerechtigd in delen te leveren.
  4. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn betaald, tenzij anders uitdrukkelijk is overeengekomen.
  5. The Food Lane verbindt zich jegens Klant en/of Consument het te leveren Product behoorlijk te verpakken dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.

Artikel 6: Prijs en betalingen

  1. Het staat The Food Lane vrij om de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten te wijzigen als er nog geen sprake is van een aanvaarding door de Klant en/of Consument.
  2. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de Overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen, de Consument is dan gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
  3. Prijzen op de Website en/of Webshop zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld.
  4. The Food Lane is gerechtigd volledige vooruitbetaling te vragen aan de Klant en/of de Consument. De Consument is niet verplicht meer dan 50% vooruit te betalen. The Food Lane biedt in het kader daarvan de mogelijkheid tot gespreide betaling dan wel achteraf betalen aan.
  5. Op het moment dat het Aanbod via de Website en/of de Webshop definitief is gemaakt middels het aangaan van een Overeenkomst, is de Klant en/of Consument verplicht om de The Food Lane te betalen.
  6. Alle door The Food Lane geleverde producten blijven eigendom van The Food Lane totdat de Klant en/of Consument alle verplichtingen is nagekomen.
  7. Wanneer Klant niet aan zijn/haar betalingsverplichting voldoet, zal de Klant zonder ingebrekestelling in verzuim zal zijn en de wettelijke rente verschuldigd zijn, waarbij een gedeelte van een maand voor één hele maand gerekend wordt. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die verband houden met de invordering van de factuur komen voor rekening van de Klant. Buitengerechtelijke kosten worden aan de Klant in rekening gebracht met een tarief van 15% van het te incasseren bedrag met een minimum van € 250,-.
  8. Wanneer Consument niet aan zijn/haar betalingsverplichting voldoet, zal de Consument na ingebrekestelling in verzuim zijn en de wettelijke rente verschuldigd zijn. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die verband houden met de invordering van de factuur komen voor rekening van de Consument. Buitengerechtelijke kosten worden aan de Consument in rekening gebracht met een tarief van 15% van het te incasseren bedrag met een minimum van € 250,-.
  9. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van Klant zijn de vorderingen van The Food Lane op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

 Artikel 7: Opschorting

  1. Indien een factuur niet tijdig wordt voldaan, mag The Food Lane de werkzaamheden opschorten, ook voor andere opdrachten van Klant en/of Consument dan waarop de onbetaalde factuur betrekking heeft.
  2. The Food Lane is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van opschorting van de werkzaamheden.
  3. Eventuele bezwaren van Klant en/of Consument tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.

 Artikel 8: Retourneren herroepingsrecht

  1. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor Klant zijnde een Bedrijf. De klant kan de bestelling niet geheel of gedeeltelijk annuleren.
  2. De Consument is gerechtigd gebruik te maken van het herroepingsrecht. De consument meldt binnen de bedenktermijn van 14 dagen ondubbelzinnig gebruik te willen maken van het herroepingsrecht.
  3. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking.
  4. De Consument retourneert het Product in originele staat en verpakking, zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag volgende op de in lid 1 bedoelde melding. Retournering van het Product vindt plaats op kosten van de Consument.
  5. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de Consument.
  6. Terugbetalingen aan Consument worden zo spoedig mogelijk verwerkt, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending door The Food Lane. Terugbetaling geschiedt op het eerder opgegeven rekeningnummer.
  7. De consument kan een overeenkomst voor levering van digitale inhoud niet ontbinden als het gaat om de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Consument en de Consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.

Artikel 9: Aansprakelijkheid

  1. The Food Lane is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door of als gevolg van door The Food Lane verrichtte werkzaamheden, behoudens en voor zover opdrachtgever kan aantonen dat er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van The Food Lane.
  2. De aansprakelijkheid van The Food Lane is beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van The Food Lane wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eigen risico onder die verzekering.
  3. Indien geen uitkering  krachtens de aansprakelijkheidsverzekering van The Food Lane plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van The Food Lane beperkt tot maximaal de prijs van de te verrichten werkzaamheden met een maximum van € 2.000,-. Iedere verdere aansprakelijkheid is uitdrukkelijk uitgesloten.
  4. The Food Lane is niet aansprakelijk voor en/of gehouden tot herstel van schade ontstaan door het gebruik van het product.
  5. De Overeenkomst, de inhoud daarvan en de uitvoering daarvan zijn gebaseerd op informatie aangeleverd door opdrachtgever. The Food Lane mag uitgaan van de juistheid en volledigheid van de aan haar verstrekte informatie en is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van door opdrachtgever verstrekte onjuiste informatie.
  6. The Food Lane is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de Website en/of Webshop en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de Website en/of Webshop.
  7. The Food Lane staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens The Food Lane verzonden e-mail en/of voor de tijdige ontvangst ervan.
  8. In geval van overmacht is The Food Lane niet aansprakelijk en kan geen aanspraak worden gemaakt op schadevergoeding.
  9. The Food Lane is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van derden. Opdrachtgever vrijwaart The Food Lane voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden. 

Artikel 10: Intellectueel eigendom

  1. De intellectuele eigendomsrechten berusten bij The Food Lane, tenzij anders is overeengekomen. Het is de Klant en/of Consument uitdrukkelijk niet toegestaan het Product te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van The Food Lane.

Artikel 11: Privacy

  1. The Food Lane verwerkt gegevens conform haar privacyverklaring (te verkrijgen op haar website en op schriftelijke aanvraag).

 Artikel 12: Klachten

  1. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven, schriftelijk worden ingediend bij The Food Lane, nadat de opdrachtgever de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Opdrachtgever dient klachten over facturen, op straffe van verval van alle rechten, binnen de betalingstermijn schriftelijk bij The Food Lane te hebben ingediend.
  3. Opdrachtgever dient zijn klacht(en) en alle daaraan ten grondslag liggende omstandigheden volledig en duidelijk te omschrijven.
  4. The Food Lane zal tijdig ingediende klachten in behandeling nemen en met opdrachtgever in overleg treden om tot een minnelijke oplossing te komen.
  5. Klachten als bedoeld in dit artikel schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op.

Artikel 13: Slotbepalingen

  1. Deze algemene voorwaarden blijven van kracht indien The Food Lane van naam, rechtsvorm of eigenaar verandert.
  2. The Food Lane mag wijzigingen in deze algemene voorwaarden aanbrengen. De wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. De voormelde wijzigingen hebben geen invloed op de tijdens de inwerkingtreding lopende Overeenkomsten, tenzij partijen anders overeenkomen. Indien sprake is van een lopende Overeenkomst met een Consument dan is de Consument gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden na de wijzigingen.
  3. Op de rechtsverhouding tussen The Food Lane en Klant en/of Consument is Nederlands recht van toepassing.
  4. Alleen de rechter in Amsterdam is bevoegd in eerste instantie van een geschil kennis te nemen van geschillen tussen The Food Lane en Klant. Indien sprake sprake is van een rechtsverhouding tussen The Food Lane en Consument dan is de bevoegde rechter bevoegd.